Kjøpsbetingelser hos Barnihagen

 

Dersom du ikke henter pakken som du har bestilt blir du belastet med kr 300,-

Frakt
Kr 89,-

 

Priser

Alle priser angitt på våre sider er i norske kroner og inkludert mva.

Betaling

Kredittkort: Velg mellom VISA, MASTERCARD

T. Sampson AS (org.nr 989 254 847) ,Longhammarvn 15, 5536 Haugesund er ansvarlig for kreditkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Faktura. Klarna

Leveringingstid

Leveringstid er normalt 2-7 dager.

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker vil bli belastet med tur/retur frakt, kr 300,-

Plikter

Kunden har til enhver tid plikt til å betale bestilte varer, tjenester, frakt og andre omkostninger Barnihagen.no måtte ha ved bestillinger. Feil og mangler skal rapporteres til Barnihagen.no innen rimelig tid.Om skade er skjedd under frakt skal dette rapporteres umiddelbart og før du signerer for utlevert pakke til ditt postkontor og informere Barnihagen.no. Alle ordre registrert via vår nettbutikk er bindende. Ordren er bindende, om kunde ønsker å avbestille må dette gjøres umiddelbart etter at bestillingen er foretatt.

Reklamasjon

Ved reklamasjon av en vare, skal dette være godkjent av Barnihagen.no før varen sendes i retur. Varer som blir sendt uten avtale eller kommer i oppkrav, avhentes ikke og blir sendt i retur til kunde. Ved feil, mangler eller skadet produkt, vil Barnihagen.no stå for fraktkostnader.

MERK! Varer som ikke er nyvasket, vil bli sendt i retur for innsenders regning.

Angrefrist & retur av varer - angreskjemaet ligger som en link i ordrebekreftelsen du får ved bestilling. (du finner det også her)

Angrefristen gjelder kun ut til forbruker, og ikke til forhandlere eller partnere. Ønsker en å returnere varen må dette skje innen 14 dager etter at varen er mottat. Returkostnader dekkes av forbrukeren (jf. Angrerettsloven § 15 første ledd). Retur er kun akseptert om varen er godkjent for retur og at den kommer i original emballasje.

Ved retur:

Angreskjemaet printes ut (følger med som link sammen med ordrebekreftelsen), fylles ut og sendes sammen med varene som returneres.

Returvarer sendes til:

barnihagen.no

Longhammarvn 15

5536 Haugesund

 

Forbehold

Barnihagen.no tar forbehold mot skrivefeil og prisendringer. Barnihagen.no påberoper seg retten til å endre disse vilkår, priser og spesifikasjoner uten nærmere varsling. Vi tar også forbehold om at noen varer kan være vanskelig å skaffe selv om de er oppgitt på våre sider.

Dersom varen er utsolgt, kan vi dessverre ikke garantere erstatningsprodukt.

Våre priser er "Nett-priser", og kan variere noe fra butikkprisene. Enkelte varer kan være i begrenset antall.

Betaling med kredittkort

Velger du å betale med kredittkort skal du vite at vi bruker en sikker forbindelse via BBS. Med betalingsløsningen BBS har både kortkunde og nett-butikk de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Løsningen støtter Eurocard/MasterCard, VISA.

Verified by Visa™ og Master Card Secure - Sikrere NettHandel Dette er en nye tjenester som innebærer bruk av tilleggssikkerhet for å beskytte Visa-kortet ditt mot uautorisert bruk ved handel på Internett.

Kjøpsbetingelser

Er du under 18 år, må du bestille i foresattes navn og med deres samtykke. Dersom du ikke henter pakken, vil du da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven. Du vil da bli belastet med reelle kostnader og andre konkrete tap vi har hatt. Uavhentete pakker vil bli belastet med minimum Kr.300,- Angrefristloven paragraf 5, gir selger rett til å få dekket porto og omkostninger om bestilte varer ikke blir hentet. På alle varer er det 14 dagers returrett etter angrefristloven. Du kan returnere varen hvis det er noe feil med varen, du har fått feil vare, du har fått varer du ikke har bestilt eller angrer kjøpet. Last ned og fyll ut angreskjema og returner pakken til oss sammen med dette. Varen tilbakeleveres i vesentlig samme stand og mengde. - Og fortrinnsvis i original emballasje. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss.

Kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredjepart og de oppebevares i følge norsk lov.

FORBRUKERHANDEL PÅ INTERNETT - ANGRERETT

Angrerettloven av 1. desember Nr. 105 2000 Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet Ønsker du å rette feil i bestillingen, svar på ordrebekreftelsen med dine endringer.

GDPR

 

Den 25 mai 2018 tredde den nya datasbeskyttelsesordningen, kalt GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation er en ordning som gjelder for alla EU/EØS-land. Vår virksomhet er tilpasset gjeldende forskrifter, både når det gjelder organisasjon og teknikk. For og kunne opprettholde vår virksomhet og gi god service til våre kunder må vi samle inn en del personopplysninger. Vi samler inn og lagrer personopplysninger for og kunne oppfylle avtalen med våre kunder. Dessuten lagres personopplysninger i fakturerings og markedsførings sammenheng. Personopplysninger lagres på kundekortet og på order som gjøres i butikken. Om en velger og få e-post lagres mailadressen i en e-postliste. Den tekniske løsningen som vår butikk er på oppfyller GDPR krav både når det gjelder sikkerhet og oppfølging av den registrertes rettigheter. Evalent som er vår leverandør har også en avtale der de binder seg til og oppfylle kravene GDPR stiller.

Med GDPR har du som eier av personopplysninger rett til informasjon om hva som lagres om deg.

  • Du har rett til og få feilaktige opplysninger rettet.
  • Du har rett til og bli slettet fra de ulike register.
  • Du har rett til begrensning av behandling av dine opplysninger.
  • Du har rett til og flytte dine personopplysninger og å gjøre endringer.
  • Du har rett til og klage om opplysningshåndteringen og kan ha rett till erstatning.

Mer detaljert informasjon om GDPR kan du se på datainspeksjonens hjemmeside: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Har du spørsmål venligst kontakt oss på post@barnihagen.com

- God handel !